Prosty wstęp do modelowania wazy, donicy 3D, model architektoniczny ogrodowy. Blender ma specyficzny interfejs w porównaniu do Sketchup. Punkt po punkcie budowa modelu.
Mamy sześcian na środku Vieport (środek pola ekranu). Trzeba będzie skasować model. Zaznaczamy myszką (LPM) trzymając lewy przycisk myszy i wciskamy [Delete]. Automatycznie model znika.
2. Wybieramy kombinację klawiszy [SHIFT+A]. Otwiera się okno Add, wybieramy Mesh i wybieramy UV Sphere
3. Mamy nowy obiekt ‘Kula’ wyrównujemy , wciskając na klawiaturze numerycznej ‘1’. Zaznaczam ‘Toggle X-Ray’
4. Mamy już odznaczony Toggle X-Ray. Przyciskamy [TAB] , przeszliśmy do Edit Mode. Dzięki temu mamy widok całej siatki kuli. Ułatwi to nam wycięcie połowy kuli.
5. Zaznaczamy
6. Powtarzamy procedurę zaznaczania obrazu, trzeba pamiętać, że w Edit Mode musimy mieć zaznaczanie ‘FACE SELECT’. Inaczej będzie nam zaznaczało to co nie chcemy . Wciskamy Delete i wybieramy FACES.
7. Wyłączamy Toggle X-Ray. Zaznaczamy ostatni okrąg obiektu [ALT] i LPM lewy przycisk myszy. Musi być włączony Edge Select. Aby móc zaznaczyć krawędzie. Następnie wciskamy [E] Extrude i zatwierdzamy Enterem. Wciskamy [S] scale, wciskamy [0] zero i zatwierdzamy Enter. Mamy zamknięty dół obiektu.
8. Zaznaczamy całość , za pomocą [A]. Wybieramy Scalowanie [S] i kierunek skalowania [ Z]. Przeciągamy myszą LPmyszy. Wciskamy Enter, aby akceptować.
9. Wybieramy[F3] i ‘Merge by Distance’. Liczy łączenia w podstawie. Ustawiamy Object Mode . Klikamy na puste pole PPmyszy i wybieramy ‘Shade Smooth’
10. Przechodzimy do Object Mode. Wybieramy Modifier Properties i wybieramy ‘Solidify’. Ustawiamy’ Even Thickness’ Przechodzimy do Mode i ustawiamy parametry Thickness. Zatwierdzamy ‘Apply
Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort użytkowania. Zakładamy, że akceptujesz tę politykę, dopóki korzystasz z tej witrynyZaakceptowaćWyświetl zasady