Prosty wstęp do modelowania kwadratowej donicy 3D, model architektoniczny ogrodowy. Blender ma specyficzny interfejs w porównaniu do Sketchup. Punkt po punkcie budowa modelu.
Mamy sześcian na środku Vieport (środek pola ekranu)
2. Wybieramy funkcję ‘Edit Mode’ skrót [TAB]. W oknie po lewej stronie ekranu na górze
Z obiektu [OBJECT MODE] przechodzimy
do funkcji [EDIT MODE]
3. Będąc w [Edit Mode] wybieram co chcemy zaznaczyć, z pośród 3 ikon sześcianów znajdujących się na górze po lewej stronie , wybieramy 3 ikonę ‘Face select’ lub naciskamy numer [3] z klawiatury normalnej.
4. Wybieramy górne pole FACE i naciskamy DELETE, następnie wybieramy Faces lub klawisz ‘F’. Znika nam pole górne.
5. Klikamy z boku na polu i naciskamy [TAB] aby powrócić do trybu ‘OBJECT MODE’
6. Po prawej stronie ekranu wybieramy ikonę według obrazka po prawej. Nazywa się ‘Modifer Preperties’ następnie wybieramy z zakładki ‘Add Modifier’ modyfikację ‘Solidyify’ Znajduje się w modyfikacj ‘Generate’ (Generowanie)
7. Zaznaczamy obcje ‘Even Thickness’ (Równa Grubość) i w pasku ‘Thickness’ (Grubość) możemy ostawić szerokość lub inaczej grubość naszych ścianek.
Przed modyfikacją
Informacje modyfikacji.
Poniżej efekt modyfikacji, jest to modyfikacja jedna z wielu wersji. Ponieważ można też zrobić to za sprawą OFFSET w Edit Mode.
Poniżej Filmik zawieszony na Youtube, zrobiłem króciutki poradnik dotyczący sześcianu. Jak Ci się podoba, to zapraszam.
Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort użytkowania. Zakładamy, że akceptujesz tę politykę, dopóki korzystasz z tej witrynyZaakceptowaćWyświetl zasady